2010-04-05
 23:22:13

Hoppträning!

Marabou funkar jättebra:) Igår (söndag) åkte vi up till ridhuset! Magnus hoppade Marabou. Sofie red Enduro och Jenny red Quickan. Det gick superbra! min häst är så duktig! Magnus hoppade en liten serie på 110. Sen fick Sofie pröva hoppa honom. De gick jättebra! Han gick nästan jättebra att lasta också.. stegrade 3 gånger innan han gick in. tur att han är så snäll när han väl kommer in.. Jag har även testat att rida honom på gaggbettet, det har gått ganska bra! Men nu ska vi rida på graman varannan dag ungefär.. han är så dålig på att ta stöd på bettet och jobba i form. Förhoppningsvis kan jag åka med och träna hos Gugge på lördag, bara markarbeta lite och ta några småskutt.. Red på gramanen idag, han kändes fin, men ganska tung i handen.. Har lånat två andra tränsbett och testat rida honom på.. Han måste verkligen trimmas så han kommer igång till tävlingssässongen! Nu är han även klippt, även att det var lite för sent.. men han fällde så dåligt och kunde inte ridas ordentligt, så det var välbehövligt. så det gäller att jag får upp lite mer kondis och ridbarhet på honom, så mamma kan komma igång innan tävlingarna börjar.. vi som ska till hammarö i sommar!!

orkar inte skriva mer.. nu ska jag sova!

Godnatt

//Evelina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: