2010-04-11
 20:53:34

Världens lyckligaste hästägare!

Idag var det dags för hoppträning (jag red själv). Gick till stallet ganska tidigt då jag anade att min häst var lerig.. Ja.. det var han! Jag gjorde iordning honom och sedan lastade vi, Enduro först, men då Sofie fortfarande stod inne i transporten när vi gick på så blev det lite trångt där fram, så min häst råkade trampa på min fot innan jag hann gå under bommen.. med brodden gärna så det  har blivit en repa på mina stövlar :'(

Väl framme så byggde vi fram samma bana som Magnus hoppade hästarna i fredags.. Jag red fram på gramanen, han kändes lite tung.. tränade mycket övergångar och flyttade för skänkeln i övergångarna. sedan hoppade vi på volt, tre galoppsprång mellan två upphöjda bommar, och sen en båge till en till uphöjd bom, den skulle vi byta galopp över. Sedan tog jag av gramanen när vi började hoppa. Vi red en serie med ett studs och sen ett galoppsprång ut över en oxer. Sedan satte vi ihop det med att svänga vänster runt och hoppade ett räcke, och en båge på 5 galoppsprång till en oxer!

Jag kan ju säga att efter lite funderingar kom jag på att jag inte har hoppat sen sommaren 2008 när Magnus hade Charlie. Och dessutom är jag lite rädd för att hoppa. SÅ, Jag blev så exhalterad att jag vågade hoppa och att jag kom över alla hinder utan att ramla av, så jag red lite slarvigt efteråt och svängre höger lite för tidigt.. vi red övningen några gånger. Sedan avslutade jag bågen, räcket låg på 90cm och bakbommen på oxern låg på 100cm! Jag är så himla superstolt över att jag vågade hoppa så mycket idag.. och min häst är fantastisk, han passar mig perfekt! Jag är så lycklig :D



//Evelina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: