2010-02-21
 16:19:03

Avramling!

Idag gjorde vi ett tappert försök att rida upp till ridhuset. Vi hade förberätt oss och pratat taktik för hur vi skulle göra för att få henne över bron. Jag red, mamma ledde henne och Jenny red bakom med Nevada och markerade med ett spö. Hon började stegra sig, och kasta sig bakåt. Sen gick hon fram ett par steg! Men sen fick hon ett utbrott till. Hon stegrade sig, men tappade balansen och satte sig på rumpan, då gled jag av, och landade på rygg på marken, hon trillade också över på rygg, dock 3 meter ifrån mig ungefär. Så himla tur att jag inte fick henne över mig. Det hade kunnat gå illa:( Hon kastade sig upp och sprang hemåt, upp på cykelbanan, sen stannade hon. Mamma skulle precis fånga henne innan hon sprang iväg igen, över vägen in mot stallet. tillslut stannade hon så mamma kunde fånga henne. Men sen vägrade hon att gå tillbaka till oss. Så vi fick gå och möta henne. Jag fick leda henne hem. Sen tog vi av hästarna ett par lager täcken, jag tog av min jacka och Jenny bytte stövlar.. Sen satt vi upp och red iväg igen, men denna gång åt andra hållet. De blev en sväng i skogen istället, hon var superfin att rida! Stadig och lugn:D:D Arga matte förvandlades till glada matte:)

Min häst är en gnutta knäpp ibland.. men ja älskar henne ändå <3<3 


//Evelina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: