2010-02-07
 00:47:19

stallet:)

Jag är fortfarande sjuk:( men idag kan jag prata iallafall:)

Imorse kom Emma och Lea hem till mig, de följde med mig till stallet på sin mamma och Lea dag, Lea fick åka kälke hela vägen:)
Först gick vi in i hagen till Quickan och Enduro, Lea tyckte de va jättekul och fick sitta på Quickan två gånger:) Vi matade de med äpplen och klappade på de!
Sen hjälpte de mig att ge hästarna lunch, och fixa mat och mocka till Quickan!

Mamma och Jenny kom och vi red ut tillsammans, Quickan har blivit så duktig nu, och känns mycket stadigare i skritten och traven när vi rider på fältet! Fortfarande en del jobb med framförallt högergaloppen som hon har svårt för. Hon har fått ett selunderlägg som vi har under sadelgjorden för att lindra hennes muskelbristning och "sadeltvång"

Sen körde mamma, mig Emma och Lea till affären så vi kunde handla godis:) När jag kom hem så tog jag en dusch, och gick sedan till Emma och Lea igen, där fick jag laga lite mat, då min spis inte fungerar. Sen kom Andreas och Tamela hem från sin pappa och Tamela dag. Vi bakade kladdkakemuffins (som förövrigt blev brända och stenhårda) Sen såg vi Melodifestivalen och åt godis:)


Ska tilllägga att de nu ska renovera min lägenhet. Äntligen!!! Det ska bytas golv, saneras kattpissdoft och tapetseras om i köket, vardagsrummet och hallen! Dessutom ska de bta bänkskiva i köket. Och om jag har förstått rätt så håller de på att renovera alla badrum också:)  Detta blir riktigt NICE!!!


Imorgon ska jag och Jenny rida upp med Quickan och Nevada till Nyby och rida i ridhuset, jag tänkte öva lite övergångar och bommar då:)


Det fick bli en bild på min ÄLSKADE Charlie <3<3 Jag saknar honom så himla mycket<3

Godnatt<3

//Evelina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: