2010-03-30
 12:04:05

ny häst:)

I söndags åkte vi ner till Borås för att hämta Marabou. Mamma, jag, Alex och Ia åkte klockan 7 från Torshälla! Vi hade frukost med oss. När vi åkte igenom jönköping stannade vi på Eko och kollade in deras hästsortiment! Vi köpte ett till feecetäcke och en spöhållare och en ny nummerlapp till årets tävlingar :D

Vi var där vid 11 tiden. provred, jag red först. Marabou är otroligt välutbildad, (lite lat), väldigt svår att få på tygeln (iaf i skritten). han har härliga gångarter. men han är otroligt snäll. Jag hoppade även två språng. (han hoppar ganska stort) men de gick bra ändå :) När vi hade ridit så lindade vi benen och la på täcket. vi ledde ut honom till transporten och skulle lasta på! men det hade han inte tänkt. han vände på lämmen (de sa att jag skulle lägga grimskaftet över halsen så han skulle gå in själv) så stack han! ut till kompisarna i hagen. Caroline gick och hämtade honom. hon försökte, men han stack igen. sen satte hon på kedja under hakan (gillar inte att ha under hakan på en häst som gärna drar upp huvudet) då började han stegra sig i protest. de va inte så lite heller. en gång till stack han. Sedan ställde sig Marika på den sidan med longerlina och en långpisk. då knallade han rakt på! (knäpp häst) de får vi träna på! Resan hem gick bra! Vi stannade på Mc Donalds! Han blev väldigt svettig trots att han bara hade ett fleecetäcke på sig. väl hemma fick han gå ut med Quickan i hagen. de funkar super ihop:)

igår hade jag utsläpp! Marabou och Quickan fick gå tillsammans (Nevada gick med Sunrice) sen släppte vi ihop alla tre på eftermiddagen. När vi tog in de sen så hade han tappat en sko :( så jenny slog på en ny.. Nevada hade också tappat en. Vi gjorde iordning hästarna och red ut en sväng! det gick bra. Sadeln ligger ganska bra på min hästs något konstigt byggda manke.. jag red med en padd som var upphöjd bak.. men det blev trångt vid manken, så idag ska jag testa fårskinnspadden:)

Nu är min käre mor snart påväg till Thailand.. lite avis är jag faktiskt!! Men hon ställer upp så mycket på mig, så hon är värd att få vara ledig!!

//Evelina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: