2010-05-02
 20:34:20

Lyckad tävlingsdag:D

Idag har vi varit på första hopptävlingen med Marabou! Kungsör 90 + 100!

Jag var i stallet kl 07.00 och hittade där Norpan som redan hade fodrat Han Gick in och åt sen. Jag packade in allt i transporten och tog ut hästen knoppade och tog av lindorna, satte på täcket, oljade hovarna och "sminkade" med babyolja i ansiktet! Sen när mamma kom så ordnade vi till allt i transporten och satte på transportskydden och lastade. Nu har han blivit superbra att lasta. När vi kom till tävlingen så gick mamma bort för att kolla banan. Jenny hjälpte mig att lasta ut och göra iordning honom.

GUD va han är snygg när han har knoppar och tävlingsgrejer :D:D

Första klassen gick super för mamma. 0 fel som ledde till placering. Norpan och Vibbe red lite för fort och slutade på 8 fel. Vi gjorde iordning honom och lastade in i transporten. Där fick han stå medans vi fikade. Sen var de dags för nästa klass. Jag gick och gjorde iordning honom efter att jag lämpat över Vibbe till Norpan. Nu fick de bli de gröna shabraket och luvan, inte lika snyggt på honom som de blåa! Jag han se Norpan i andra klassen innan jag gick till framhoppningen.  Nu red han bättre, och fick 4 fel. Mamma red lite sämre i andra klassen, 4 fel blev de. men på banan var de mycket bättre än framhoppningen.

Som sagt en mycket lyckad tävlingsdag blev de:D Nästa helg ska vi till Bullersta.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: