2010-05-10
 21:44:43

Tävling

I Söndags var de dags för hopptävling igen. Denna gång var de på gamla hemmaklubben Nyköpings Ridsällskap. Alexandra hade sovit hos mig på lördagen, vi gick till stallet vid 05.40 och gav hästarna mat. Sen smörjde vi träns, sadel och magplatta. Packade in i transporten. Sen tog jag ut Marabou ochh knoppade honom. Vi lastade 06.45 han går in som en klocka nu :D:D superbra!!

Vi var framme på Bullersta 08.15, jag sprang och visade vaccinationsintyget medans mamma parkerade. Sen lastade vi ut och hon gick för att kolla banan medans jag gjorde iordning hästen. Första klassen gick bra, hon kom lite stort in på hinder 4 och tappade balansen så han stannade på hinder 5. (distans 4 galoppsprång) Annars var det en väldigt lugn och fin skolrunda. Andra klassen la hon upp tempot lite, och själv tyckte hon att de gick bättre, men jag var inte lika nöjd med hennes ritt. De blev ett nerslag och fel väg i omhoppningen, men grundomgången räckte till en 5 placering.

Vi är ganska nöjda med dagen iaf :) shoppade ett eget shabrak och en luva i "försäljningen" i klubbis. Och mamma köpte en ny ridhjälm.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: