2010-03-27
 11:42:18

Lördag!

Igår kom Jessica hit! Hon tog med sig Alex från Nyköping. Vi åkte en sväng till Stens choklad och köpte godis, sen åkte vi till Bidermans och jag köpte ett fleece täcke till Marabou. Vi åkte till stallet och fixade.. sen red vi ut. Jessica red Quickan och jag red Enduro :) efter de åkte vi hem, köpte Pizza och sen hem och åt och kollade på Fjorton Suger.

Idag har jag suttit och kollat lite på foderstats beräkningar.. men det lutar åt att Marabou får äta 12 kg hö. 1.5 kg Havre och 0.5 kg betfor. och gurkmeja, B-vit och E-vit.

Snart ska vi åka till stallet, jag har en del att fixa med. Dels så ska jag fixa det vanliga till Quickan, men boxen ska mockas ut noga, vattenkoppen och krubban ska tvättas och fyllas på med massa ny halm! Sen ska jag göra iordning lösdriftboxen till henne, mocka ut allt skit och hamla upp. Sätta upp grimskaft till hennes höpåsar. Ställa in en henk med vatten och dra en tråd så hon inte kan gå ut som hon vill. Jag ska även städa i sadelkammaren, smörja lädergrimman, packa täcke och lindor till Marabou imorgon. Och göra rent transporten!

Dessutom ska jag ta hand om Nevada åt Jenny. Rida, mocka och fixa mat. :)

Fullspäckad dag med andra ord!!

Puss på de <3<3<3

//Evelina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: