2010-04-06
 12:21:03

plockat bort..

några av de inläggen som jag tycker att ingen behöver läsa längre..

Idag har jag släppt ut hästarna, Nevada och Marabou måste lära sig att gå tillsammans, Nevada jagar honom ibland.. Sen hade jag tänkt att sova en stund när jag kom hem, men det var lättare sagt än gjort.. jag kan inte somna när jag redan är vaken.. Så jag kollade runt lite på datorn, sen har jag stekt pankaka!

Jag ska iväg till stallet vid 14.30 hade jag tänkt. Då ska jag mocka och fylla på halm till Marabou, sen ska jag göra iordning hans mat! Gert har kört upp 2 nya silagebalar till mig (det går åt när man har två hästar) Ja tar in de så de hinner äta innan Jenny och hennes kompis kommer. Sen rider vi ut en sväng. Jenny ska försöka få iväg Nevada på foder, så ska hon eventuellt köpa Quickan. Många kanske tycker att det är dåligt att inte ge hästen en chans och bara ge upp och köpa en ny. MEN

Eftrer vissa funderingar så har jag nu kommit fram till att det jag och mamma är ute efter är ju en trygg och snäll häst som fungerar väldigt bra i all ridning och hantering. Vi vill kunna tävla i sommar och ha kul med våran häst. De här sakerna som jag har nämnt är inte så lätt att göra med Quickan. Hon är inte så snäll att rida när hon testar och protesterar så mycket, hon är knepig att sko bak, hon är väldigt grön i ridningen så det går inte att tävla henne på ett bra tag! Det är anledningen till att hon inte passar oss.. Marabou är en läromästare som Kan allt. Han är tävlad höga klasser i både dressyr och hoppning. DOCK ska tillläggas att han är lite bortskämd och blir (ibland) väldigt arg när man säger åt honom. Men sålänge man kan komma överens och ta det lite lugnt med honom (då han är otroligt känslig) så fungerar hanteringen super också.

Såklart det är trist att vi inte kan ha kvar Quickan. Jag skulle gärna vilja ta föl på henne efter en fin hopphingst då hon är otroligt fin! Men vi får se. Jag kanske får det om Jenny tar henne iaf:)

Nu ska jag vila/sova en stund innan jag ska ta tag i disken!

//Evelina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: