2010-02-14
 17:45:33

knäppa hästar..

Mamma och jag åkte till stallet nu på eftermiddagen. Jag red Mirco idag.. och mamma red Quickan! Hon är supersnygg i sin nya utrustning:D Sadel, träns och förbygel har hon fått!

Vi tänkte rida förbi cykelbron vid hamnen som är ganska läskig.. den låter när hästarna sätter hovarna på den.. Vi hade typ 10 meter kvar till bron när båda hästarna tvärvägrade att gå.. de kastade sig runt och backade, bara allmänt bråkiga! kunde inte göra så mycket.. Mirco som brukar vara jättesnäll att rida, gick emot som f*n när ja tröck på honom med sporrarna. Han bockade och sparkade som en tok:/ nästan så ja åkta av :( de va lite otäckt..

Så vi vände efter ett tag! ingen idé att försöka vinna när man inte kan ta sig ur situationen.. Jag fick mamma att testa Quickan på gramanen.. de gick superbra när mamma väl förstod hur hon skulle rida.. Jag är stolt att ja tillochmed fick henne att böja och ställa och rida sidvärtsrörelser på vägen! Mina mamma HATAR att rida dressyr, och hon kan inte heller.. men nu börjar hon fatta viken:P

Nu är min lägenhet snart färdig.. den är färdigsanerad.. nu ska de bara läggs golv och tapetseras om! De kommer bli så himla fint:D

Ska låna lite gardiner av Emma, och mamma ska också fixa nya gardiner till mig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: