2010-02-20
 09:25:18

Pucko häst!

Igår kom hovslagaren och skulle sko Quickan. Vi har fått höra från förra ägaren att hon ska vara lättskodd! Micke kom tidigare än vi bestämt! (Tur att vi har Jenny) hon tog ut henne på gången när Micke kom. de hade gragit av alla skor och värkat henne. När det sen var dags att slå på nya skor igen så ville lilla fröken inte vara med längre! Han började med bakfötterna då hon är krångligare där. Mamma fick hålla upp benet, medans Micke slog på skon. Men Quickan bara sparkar och vill inte slappna av i benet, utan drar upp det högt under sig!

Och ännu en gång (Tur att vi har Jenny), Hon hade lugnande medel i gelform, som man ger med spruta i munnen. Hon fick 2 sprutor (rek dos 2,5). Dock svarade hon inte så bra på det! Men de hjälpte iaf lite, så Micke kunde fortsätta sitt jobb. Så nästa gång får han en flaska Wiskey för besväret med våran bråkiga häst. 

Dessutom vet vi till nästa gång att hon måste ha nästan dubbel dos lugnande.. Vi ska be att få utskrivet så vi kan ge henne själva när hon ska skos. 


Denna "dramatiska" händelse gjorde att vi inte han hem och se Let's Dance. Men vi fick se några iaf!

Jag har flyttat tillbaka till mamma:) men nu ska jag bara behöva bo här en vecka. Hoppas jag iaf!

Men de blir jättefint i min lägenhet! Golvet har de lagt! Nu ska de tapetseras och spikas upp nya lister.

Idag (lör) tänkte jag att jag skulle sovit länge! (har gått upp innan 8 varje dag nu när jag bott hos Emma) Men jag vaknar gärna 7.20!! HALLÅ!! vart tog min sovmorgon vägen?? Och imorgon ska jag upp tidigt och rida med Jenny till ridhuset. Men idag blir de mest slappdag! Tänkte testa tömköra min lilla prinsessa idag. Får se hur de går. Mamma får vara berädd att rycka in om hon blir tokig.

Min prinsessa är så söt <3

//Evelina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: