2010-03-02
 11:47:07

Känner mig glad:)

I går (mån) var jag i skolan! Historia A var ämnet, min vän Emma satt med mig på lektionen. Jag gjorde halva studiebrevet på den lektionen innan vi gick tidigare. Vi hade ju planerat en shoppingdag:) Det blev en tripp till Gina Tricot där jag köptte en lång blårutig skjorta och en grå tunika. Sen vidare till Lindex, där jag köpte tre nya trosor. Och till HM där blev det ett nytt svart skärp. Vi tog vägen förbi hemtex där jag köpte ett underlakan till min säng!

Sen åkte vi och hämtade tjejeran innan vi åkte hem. Jag sprang upp och bytte om innan jag och jenny pulsade oss fram till stallet. Där tömkörde Jenny både min och hennes häst. Quickan var superduktig (första gången hon blev tömkörd tror vi).

Häromdan märkte jag att hon var svullen runt karleden och kotan v.b. Hon hade massor med sårskorpor. mugg tänkte jag direkt (även att de är ovanligt att de får de på vintern), Så jag har smörjt på med en vanlig salva. Igår hade hon fått även på h.b. Magnus och Jenny tittade på de, och konstaterade att det inte var mugg utan våtexem. Det är inte ovanligt på fullblod, då de är extra känliga i huden.

Så nu ska jag gå upp till apoteket och köpa en hydrokortisonsalva som vi ska smörja in med. Efter det går jag till tandläkaren och sätter fast tråden igen! (andra gången på en månad som den går sönder)

Dessutom har jag tvättstugen idag:) Blir skönt att få unden lite smutstvätt.

Och som vanligt blir det stallet ikväll:)

Bra dag! puss på de <3

//Evelina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: