2010-05-17
 14:22:23

Hopptävling!

I Lördags var det dags för tävling igen, denna gång var det Flen, div 3 omgång 2. Vi åkte till stallet vid halv 8. Jag tog ut och knoppade, medans mamma smörjde alla saker och borstade Marabou. Vi lastade 8.15, det gick nästan bra. han kastade sig två gånger och försökte sticka. Men mamma hann stoppa honom, och sen gick det bra :) När vi kom fram och precis skulle parkera så fastnar vi i leran.. Så det vara bara att lasta ur, sedan fick vi hjälp att dra bort bilen och transporten. Jag tyckte inte de var nån mening med att lasta in honom igen, utan jag promenerade med honom en stund innan jag gick för att ta på alla saker. (så himla skönt att jag kan klara mig själv på tävlingar med honom) Mamma satt upp och red fram. han blev jättesvettig på framridningen då det här var en väldigt varm dag, ca 24 grader.. Men inne på banan skötte han sig kanon. En nollrunda till laget, som ligger femma efter denna omgång. :D

Vi red även nästa klass 1.00, det gick superbra, och vi slutade på en tredjeplats :)

Lyckad dag :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: