2011-02-23
 19:59:27

Dressyrträning

I söndags red jag upp till nyby för att vara med på en dressyrträning för Eva-Karin Oscarsson (fd. OS ryttare)
Snacka om nervös jag var innan. Marabou har inte riktigt skött sig tidigare den veckan, men jag hoppades på det bästa..
Vita lindor, mitt dressyrträns och Magnus dressyrsadel på gjorde honom superfin :)
Tyvärr blev jag lite sen i min planering, så jag valde att rida genom hamnen istället för runt, så mamma åkte efter mig och ledde över sin lilla tönt över bron i hamnen (lite läskig att gå över utan Optimal som draghjälp) resten av vägen gick bra, och jag kom till nyby kvart i ett, så jag skrittade omkring utanför sålänge. Sedan kom Eva, Robin, mamma och Alexandra upp och tittade.
Vi fick rida på volt genom fyra konpar som hon hade ställt ut, där fick man verkligen planera sin väg för att inte välta konerna. Hon ville dessutom att vi skulle ställa och böjja ordentligt på volten. Vi red även sidvärtsrörelser mellan konerna.
Marabou blev jättetrött och lite hängig i handen på slutet, men det var en superbra träning och jag är supernöjd..
Tyvärr var det ingen som filmade eller tog bilder, så jag kan inte lägga upp några bilder här. Det får jag ordna nästa gång jag tränar dressyr..
//Evelina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: